Four strategically positioned pivot points and two linkages all work together to create a single floating pivot for the most active, efficient and independent suspension system on the trail.
Bleib cool, wenn der Trail ruppig wird. Von großen Anstiegen bis hin zu steilen, felsigen Abfahrten, dieser Vollkomposit-Ripper wurde mit Giant Enduro-Profis für hartes Vertrauen und Kontrolle entwickelt.
Wichtige Leistungsfaktoren
Rennsportgerechte Federung
Die Maestro Hinterradfederung wurde unter den extremen Bedingungen der Enduro World Series Rennen entwickelt und getestet. Der Trunnion Mount Dämpfer hat einen längeren Hub und ein sanfteres Fahrgefühl. Die obere Schwinge aus Advanced Forged Composite sorgt für mehr Steifigkeit und senkt gleichzeitig das Gesamtgewicht des Rahmens.
Progressive Enduro Geometrie
Das speziell entwickelte Carbon-Rahmenset hilft dir, aggressive Abfahrten und Kurven auf dem Rail mit Vertrauen zu fahren. Enduro-optimierte Steuer- und Sitzrohrwinkel sowie eine 170-mm-Gabel mit 44-mm-Offset sorgen für ein souveränes Front-End-Handling.
29er Vertrauen und Kontrolle
Die größeren 29-Zoll-Laufräder sind optimiert, um mit verbesserter Balance und Stabilität über raues Enduro-Terrain zu rollen. Sie geben dir den Schwung, um harte Anstiege hochzukurbeln und das Vertrauen, um auf schnellen, technischen Abfahrten zu fliegen.
MAESTRO SUSPENSION TECHNOLOGY
ADVANCED COMPOSITE
Mainframe and rear swingarm crafted with high-performance grade raw carbon fiber and custom resin that’s custom made in Giant’s own composite factory. Handcrafted monocoque construction makes it extremely lightweight, stiff and compliant.
ADVANCED FORGED COMPOSITE
A state-of-the-art high-pressure molding process is used to produce the carbon fiber upper rocker link that’s lighter, stiffer and stronger than aluminum.
29ER SPECIFIC ENDURO GEOMETRY
“Long and low” enduro-frame geometry with 64.56/76.36-degree headtube/seattube angles deliver smooth handling on aggressive terrain. Frameset is tailored for 29-inch wheels to optimize roll-over capabilities and high-speed momentum.
BOOST TECHNOLOGY
Wider hub spacing (110mm front / 148mm rear) results in stiffer wheels for added control plus more tire clearance and an improved chainline for optimal drivetrain performance.
TRUNNION MOUNT
New shock mount produces a lower leverage ratio for increased pedaling and braking efficiency, plus a lower center of gravity and shorter chainstays for improved handling, climbing and agility.
MEGADRIVE
A massive rectangular downtube and oversized toptube work in unison to provide superior front end lateral and torsional steering precision. The precisely engineered, rectangular shaped downtube yields unprecedented steering and pedaling stiffness.
POWERCORE
A massively oversized bottom-bracket/chainstay area features a fully integrated, 92mm wide bottom-bracket design. Asymmetric chainstays provide additional stiffness on the driveside and stability on the non-driveside.
OVERDRIVE
Giant’s proven oversized fork steerer tube technology. Designed to provide precise front-end steering performance, the system’s oversized headset bearings (1 1/2” lower and 1 1/8” upper) and tapered steerer tube work in conjunction to provide optimal steering stiffness.
GIANT TUBELESS SYSTEM
Integrated Tubeless WheelSystem and tires delivers improved efficiency, comfort and control in the most user-friendly and reliable system.
Spezifikations-, Preis- und Farbänderungen vorbehalten.